ZAJĘCIA GRUPOWE dla dzieci ORGANIZOWANE NA TERENIE PORADNI
|
Temat zajęć |
Prowadzący |
dzieci 3 – 5 lat |
„Twórczy Ruch” zajęcia oparte na metodzie Weroniki Sherborne z elementami integracji sensorycznej. · trudności adaptacyjne · zaburzona świadomość własnego ciała · obniżona sprawność ruchowa · trudności w nawiązywaniu kontaktów · nieprawidłowa postawa ciała (napięcie mięśniowe, niezborność ruchowa), · trudności z podporządkowaniem się poleceniom grupowym i ich realizacji · niechęć do zajęć grupowych · trudności z koncentracją uwagi |
mgr Ewa Aleksandrowicz - pedagog |
dzieci 4 – 5 lat |
„Drogowskaz” · rozpoznawanie emocji u siebie i innych · poznanie własnej podatności na wpływ innych · nabywanie umiejętności wyrażania uczuć · uświadamianie, że uczucia mogą się zmieniać · ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z napięciem
|
mgr Dominika Zembrzuska - psycholog |
dzieci 6 – 7 lat |
Terapia pedagogiczna, terapia ręki · poprawa sprawności ruchowej całej kończyny górnej · udoskonalenie sprawności manipulacyjnej ręki · wykonywanie kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców · doskonalenie umiejętności chwytu · doskonalenie umiejętności pisania · praca nad koordynacją pomiędzy dłońmi · wspomaganie utrzymywania prawidłowej postawy · poprawa koncentracji uwagi · osiąganie samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego |
mgr Ewa Aleksandrowicz - pedagog |
dzieci 5 – 7 lat
|
Utrwalanie w mowie spontanicznej wybranej głoski · utrwalanie prawidłowej wymowy · automatyzacja wybranej głoski · rozwijanie aktywności werbalnej · stymulowanie rozwoju myślenia |
mgr Monika Anyszkiewicz - neurologopeda |
dzieci 5 – 7 lat
|
„Mówię poprawnie” · doskonalenie umiejętności komunikacyjnych · kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń · doskonalenie mowy już ukształtowanej · wdrażanie do praktycznego wykorzystywania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń i twórczej aktywności słownej |
mgr Anna Świetlik - logopeda |
dzieci 5 – 8 lat |
Trening umiejętności społecznych · trening umiejętności społecznych · trening umiejętności komunikacyjnych · trening modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie · umiejętność współpracy w grupie · metody radzenia sobie z emocjami · praca nad przestrzeganiem zasad · uczenie się rozpoznawania emocji i potrzeb · odreagowanie napięć emocjonalnych · kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów |
mgr Patrycja Pernak – Donica - psycholog
|
dzieci 8 – 10 lat |
„Ładnie piszę, pięknie czytam” · kształtowanie gotowości do czytania · ćwiczenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowej · doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na obrazku · rozwijanie umiejętności pisania |
mgr Ewa Aleksandrowicz - pedagog |
uczniowie szkół podstawowych diagnozowani |
· wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa · rozwijanie sprawności twórczego myślenia · doskonalenie giętkości i oryginalności myślenia, przełamywanie stereotypów w myśleniu · rozwijanie sprawności myślenia dywergencyjnego · twórcze rozwiązywanie problemów · przezwyciężanie przeszkód · wzbogacanie wyobraźni · pozytywne wzmacnianie sfery emocjonalnej · doskonalenie sprawności interpersonalnych, komunikacji i współpracy w grupie · rozwijanie otwartości i wrażliwości na innych ludzi · kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem |
mgr Dominika Zembrzuska - psycholog |
klasa IV – VI
|
Program edukacyjno – terapeutyczny „Ortograffiti” zajęcia dla uczniów z dysleksją i mających trudności w nauce pisania i czytania. · rozwijanie funkcji wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, motorycznych · ćwiczenie koncentracji i pamięci · usprawnianie tempa i techniki czytania · doskonalenie rozumienia czytanej treści · ćwiczenie poprawności ortograficznej i jakości graficznej pisma · wzbogacania słownika czynnego ucznia |
mgr Katarzyna Werman - psycholog
|
klasa IV – VI
|
„Chcieć to móc” · budowanie umiejętności twórczego rozwiązywania problemów · wzmacnianie motywacji poznawczej · kształtowanie umiejętności samodzielnego myślenia · budowanie umiejętności wykorzystania posiadanych informacji w sytuacjach praktycznych · wzmacnianie kompetencji konwersacyjnych
|
mgr Dominika Zembrzuska - psycholog |
młodzież 14 – 16 lat |
Zajęcia z elementami socjoterapii dla uczniów z rodzin dysfunkcyjnych zagrożonych niedostosowaniem społecznym · podniesienie kompetencji społecznych uczniów · organizowanie uczestnikom sytuacji społecznych, które dostarczą uczestnikom doświadczeń korekcyjnych, przeciwstawnych doznanym urazom · sprzyjanie odreagowywaniu napięć emocjonalnych · uczenie się nowych umiejętności społecznie aprobowanych · budowanie poczucia własnej wartości |
mgr Patrycja – Pernak Donica - psycholog |