Procedury zakwalifikowania dziecka na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Warce.

  1. Podstawą przyjęcia  jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydana przez zespół orzekający w poradni psychologiczno-pedagogicznej właściwej ze względu na miejsce zamieszkania dziecka.
  2. Terapią objęte są dzieci od 0 do 5 roku życia. W wyjątkowych sytuacjach na zajęcia mogą uczęszczać dzieci powyżej 5 roku życia. 
  3. Pierwszeństwo w przyjęciu na zajęcia wczesnego wspomagania  mają dzieci:
    - z terenu działania Poradni tj. miasta i gminy Warka, gminy Jasieniec i gminy Chynów,
    - nie objęte opieką terapeutyczną w innych ośrodkach,
    - nie mające  zajęć rewalidacyjnych w swoich placówkach edukacyjnych/przedszkole, szkoła/,
    - których rodzice wywiązywali się z zasad zawartych w "Regulaminie współpracy" oraz którzy aktywnie współpracowali w realizowaniu zaleceń zawartych w Indywidualnym Programie Terapeutycznym.
  4. Rodzice/opiekunowie prawni, którzy chcą, aby ich dziecko zostało zakwalifikowane do zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju muszą posiadać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.  
  5. Decyzja o przyjęciu dziecka na zajęcia  następuje po uzyskaniu skierowania z organu prowadzącego – Starostwa Powiatowego w Grójcu. Podstawą uzyskania skierowania jest złożony przez rodzica wniosek z załączoną opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju do Wydziału Edukacji i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Grójcu.
  6. Rekrutacja na zajęcia  trwa do 30 sierpnia każdego roku kalendarzowego.
  7. W przypadku wolnych miejsc na zajęcia terapeutyczne rekrutacja jest możliwa w trakcie całego roku szkolnego.
  8. Zajęcia z poszczególnymi specjalistami zaczynają w pierwszym tygodniu września a kończą indywidualnie w zależności od możliwości i stanu psychicznego dziecka.
  9. Każdy rodzic/opiekun prawny  jest zobowiązany do udziału w grupach wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych zgodnie z przyjętym harmonogramem spotkań na dany rok szkolny.
  10. Zajęcia są realizowane w oparciu o indywidualne programy terapeutyczne wczesnego wspomagania rozwoju zaakceptowane przez rodzica/prawnego opiekuna dziecka.
  11. W przypadku nie przestrzegania "Regulaminu współpracy" rodzice/opiekunowie prawni dziecka są informowani osobiście o zakończeniu zajęć oraz w dokumentacji dziecka zostaje zapisana informacja o przerwaniu terapii.
  12. Rezygnacja rodzica z udziału dziecka w zajęciach wczesnego wspomagania następuje na pisemny wniosek złożony w sekretariacie poradni z uzasadnieniem. 

                                                                             Zespół wczesnego wspomagania Poradni Psychologiczno –Pedagogicznej  w Warce