Deklaracja dostępności

Czytaj więcej

WEWNĘTRZNE PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA

obowiązujące na terenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Warce ze względu na sytuację epidemiologiczną związaną z COVID-19. Wprowadzenie procedur bezpieczeństwa znajduje swoje uzasadnienie w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo osób korzystających z oferty Poradni oraz pracowników Poradni.
Podczas osobistego kontaktu w Poradni obowiązują wytyczne epidemiologiczne

Głównego Inspektora Sanitarnego z 30 kwietnia 2020 r.:

  1. Rodzice/opiekunowie prawni, przed wizytą w Poradni proszeni będą o wypełnienie krótkiej ankiety wstępnej dotyczącej aktualnego stanu zdrowia.
  2. Pierwszeństwo przyjęcia na badania mają dzieci, którym kończy się okres ważności orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego czy indywidualnego nauczania, następnie dzieci, których rodzice ubiegają się o nowe orzeczenie lub opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz dzieci, które wymagają przeprowadzenia oceny dojrzałości szkolnej.
  3. Składanie wniosków o orzeczenia/opinie oraz odbiór orzeczeń /opinii odbywa się w specjalnie wydzielonym miejscu.
  4. Rodzic/ opiekun prawny umawia dziecko na wizytę drogą telefoniczną lub emailową, po uprzedniej analizie dokumentacji dziecka przez specjalistę poradni.
  5. Rodzic informowany jest o warunkach przebywania w poradni.
  6. Na badanie przyjmowane są tylko dzieci zdrowe – bez objawów infekcji i alergii.
  7. Poradnia nie przyjmuje dzieci z rodzin (zamieszkujących we wspólnym gospodarstwie domowym) objętych kwarantanną. Przed wizytą w Poradni rodzic/ opiekun prawny wypełnia ankietę wstępną.
  8. Na badanie przychodzi jeden rodzic/opiekun prawny z jednym dzieckiem.
  9. Rodzic/ opiekun prawny po wejściu do Poradni jest zobowiązany zdezynfekować ręce dziecka i własne.
  10. Rodzic/ opiekun prawny przebywając w Poradni jest zobowiązany zakryć nos i usta maseczką.
  11. Na korytarzu Poradni nie może przebywać więcej niż 2 osoby dorosłe jednocześnie (rodzice/ opiekunowie prawni) z zachowaniem dystansu 2 metrów od siebie.
  12. Dziecko nie przynosi do Poradni picia, jedzenia, zabawek.
  13. W przypadku, gdy specjalista Poradni zdecyduje, że obecność rodzica/opiekuna prawnego w gabinecie podczas badania dziecka jest potrzebna, należy zachować bezpieczny, 2 metrowy odstęp od miejsca badania.
  14. Poradnia zapewnia narzędzia diagnostyczne, przybory niezbędne do dokonania diagnozy, które są dezynfekowane po każdym dziecku.
  15. Podczas badania/spotkania specjalista używa przyłbicy/ maseczki i rękawiczek ochronnych.
  16. Po wyjściu klienta specjalista dezynfekuje blat biurka i używane przedmioty.
  17. Po przeprowadzeniu badania gabinet należy wywietrzyć.
  18. Wywiady i rozmowy postdiagnostyczne przeprowadzamy telefonicznie.
  19. Pracownicy powyżej 60 r.ż. i/lub z przewlekłymi problemami zdrowotnymi nie są angażowani w działania diagnostyczne prowadzone w bezpośredniej pracy z klientem.
  20. Pracownicy poradni przychodząc do pracy i podpisując listę obecności deklarują jednocześnie, że ich stan zdrowia nie wskazuje na występowanie u nich choroby.
  21. W przypadku podejrzenia zakażenia pracownik powiadamia Dyrektora Poradni w celu podjęcia stosowanych działań.

mgr Agnieszka Glinka – Dyrektor Poradni

 
 
 

Wspólna zabawa to fajna sprawa

Realizując program spotkań z rodzicami w ramach „grupy wsparcia” w roku szkolnym 2019/2020, przedstawiamy poniższy artykuł nt. wpływu zabawy na rozwój dzieci 3-4 letnich. „Wspólna zabawa to fajna sprawa”.

Czytaj więcej

Fotorelacja z pracy zdalnej

W trudnym dla nas wszystkich czasie izolacji nasi podopieczni dzielnie ćwiczą i pracują. Praca zdalna, którą musieliśmy wdrożyć przynosi nam mimo wszystko dużo satysfakcji. Dziękujemy rodzicom za współpracę. Przedstawiamy krótką fotorelację z dotychczasowej pracy.

Opracowała mgr Magdalena Włodarczyk- pedagog, terapeuta SI.

 


Joomla Gallery makes it better. Balbooa.com

 

STOP Przemocy

Według statystyk za przemocą wobec nieletnich najczęściej stoją osoby najbliższe, dzielące jedno gospodarstwo domowe. Sytuacja związana z pandemią, izolacja społeczna, zamknięcie szkół i wielu zakładów pracy, ograniczone możliwości swobodnego poruszania – to czynniki, które stwarzają idealne warunki dla osób stosujących przemoc domową. Ofiary są w zasadzie zamknięte w domu i zdane na łaskę i nastroje swoich oprawców. Ci drudzy mają dodatkowo dużo więcej stresorów, które mogą jeszcze zwiększać ryzyko wystąpienia przemocy.

Czytaj więcej

Ćwiczenia oddechowe

Chciałybyśmy zaproponować Państwu i dzieciom ćwiczenia oddechowe, które  powinny być wykonywane w przewietrzonym pomieszczeniu przez około 5 minut. Ćwiczenia powinny być wykonywane od 1 do 2 godzin po jedzeniu.

Czytaj więcej

Propozycje ćwiczeń usprawniających funkcje percepcyjno-motoryczne niezbędne do opanowania sprawności czytania i pisania.

Warunkiem  niezbędnym do opanowania umiejętności czytania i pisania jest pełna sprawność  analizatora:

  • Wzrokowego
  • Słuchowego
  • Kinestetycznego

Analizator to narząd zmysłowy, służący do odbierania bodźców zmysłowych. Zależnie od rodzajów odbieranych bodźców rozróżnia się analizatory: wzrokowy, słuchowy, kinestetyczny, smakowy, węchowy, dotykowy. Poniżej przedstawię Państwu zestawy ćwiczeń które możecie wykonać z dzieckiem w domu, a które służą doskonaleniu umiejętności szkolnych. Są one atrakcyjne,  ponieważ mają często formę zabawy.

Czytaj więcej

Kwiecień miesiącem wiedzy o autyźmie

 

 
 
 
 
 
 
 

Jak ćwiczyć z dzieckiem w domu rady ogólne?

Szanowni Rodzice.

W związku z zagrożeniami wynikającymi z rosnącej liczby zachorowań spowodowanych koronawirusem i zawieszeniem  wszystkich  zajęć terapeutycznych prowadzonych na terenie poradni,  proponuję aby rodzice wspólnie z dziećmi stworzyli plan działania  na najbliższe dni. Powinien on uwzględniać czas na naukę, zabawę i odpoczynek.
Ponieważ nie możemy spotykać na cotygodniowych zajęciach w poradni przekazuję kilka rad które możecie Państwo wykorzystać w domu do ćwiczeń doskonalących umiejętności szkolne oraz stymulujących rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych zaangażowanych w procesie uczenia się.

Czytaj więcej

Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie

Pandemia koronawirusa wywróciła do góry nogami nasze codzienne funkcjonowanie. Zamknięte szkoły i przedszkola. Wielu rodziców wykonuje pracę zdalną. Wskazane jest aby osoby starsze pozostały w domach i nie podejmowały się opieki nad wnukami. Wszystko po to aby zapobiec szybkiemu rozprzestrzenianiu się wirusa. W związku z tym wielu z nas zostało zamkniętych z dziećmi w czterech ścianach. Sam fakt nagłej i niezależnej od nas zmiany wywołuje duży lęk, dodatkowo źródłem napięcia jest obawa o zdrowie nasze i naszych najbliższych. Odczuwane przez nas emocje będą w istotny sposób wpływały na funkcjonowanie naszych dzieci.

Czytaj więcej